Video Tumatik Kenakan Artis-artis Sabahan

Sharing is caring!

PENGENALAN: Dari budak kampung ke kemasyhuran Internet (Youtuber Sabahan Berjaya), Tumatik mahu mempromosikan Sabah. Tiga tahun yang lalu, Saulus Ginpun atau dikenali sebagai Tumatik dari Kampung Dudar di Kota Belud berpindah ke ibu negeri untuk mencari tempat tinggal sebagai pemandu e-hailing.

Anak lelaki Dusun berusia 29 tahun itu bermula sebagai pemandu Uber dan selepas setahun, berpindah ke Grab. Sepanjang perjalanan memandu, Saulus mencatatkan perbualannya dengan penumpang dan berkongsi rekaman pada akaun Facebooknya. source: nst.com.my

Dalam Video itu Tumatik telah mengenakan rakan-rakan artis sabahan antaranya Rosario Ninih Chamini Biani, beliau merupakan seorang Juara Bintang RTM 2016 dan juga mendapat Trofi Vokal Terbaik.

Orang Ke dua yang Tumatik kenakan ialah Nathaniel Wallace Kenneth Mosusi yaitu Juara Mr Kaamatan atau Buvazoi Tavantang Negeri 2019. Beliau sempat membuat temuramah mengenai kejayaan Nathaniel dalam memenangi pertandingan itu.

Sumber: dailyexpress

Beralih pula orang ke empat Tumatik mula menemuramah Adam Syamil atau nama penuhnya Syameel Aqmal bin Mohd Fodzly atau lebih dikenali sebagai Syamel merupakan seorang penyanyi, komposer dan penulis lirik yang sedang meningkat naik di Malaysia, beliau juga seorang Youtuber paling berjaya di Sabah masakini bersama2 dengan Tumatik dengan yang lain.

Kemudian Artis terakhir yang tumatik sempat menemuramah yaitu Kim dan Patrick juga seorang Youtuber Sabahan yang boleh dikira Top dan terkenal.

Kredit: Tumatik

You may also like...

1 Response

  1. Mr,sir dato pimpin, says:

    Hello to day,member gais tumatik,i peminat setia halaman artis original sabahan malaysia,

Leave a Reply