Jiwa Kental Berbasikal Dari Papar Ke Keningau Seorang Diri

Sharing is caring!

Shahrezan Ezan semasa dalam perjalan balik beraya dari batu16 kimanis (Banjaran Crocker), terserempak dengan seorang budak lelaki tengah membonceng basikal lajak seorang diri.

Dikatakan budak itu dari papar hendak menuju ke rumah bapanya di Kampung Mampikit daerah keningau.

Jiwa budak lelaki ini sangat kental, berani dan sangat luar biasa kerana ketekadannya mengharungi jalan yang agak jauh dan berbukit bukau, ditambah lagi tidak ada bekalan langsung yang dibawa semasa perjalanan beliau.

Balik raya dari batu16 kimanis..banjaran croke,, Tiba2 tejumpa ni budak naik basikal lajak.. Ini lah seumur hidup sy, sy nmpk budak naik basikal lajak dari papar p keningau.. Jm 6 pagi.. Sampai bukit putung jm4 ptng.. Sy bantu mna yg mampu sja.. Kental kw boy.. Sendri lagi.. Dia ckp mau p kg mampikit laut keningau.. Nasip lah mc ada kwn d batu 8.. Kc naik d truck.. #dia ckp mau p jumpa bapa dia.

Shahrezan Ezan semasa dalam perjalan balik beraya dari batu16 kimanis (Banjaran Crocker), terserempak dengan seorang budak lelaki tengah membonceng basikal lajak seorang diri. Dikatakan budak itu dari papar hendak menuju ke rumah bapanya di Kampung Mampikit daerah keningau. Jiwa budak lelaki ini sangat kental, berani dan sangat luar biasa kerana ketekadannya mengharungi jalan yang agak jauh dan berbukit bukau, ditambah lagi tidak ada bekalan langsung yang dibawa semasa perjalanan beliau. Balik raya dari batu16 kimanis..banjaran croke,, Tiba2 tejumpa ni budak naik basikal lajak.. Ini lah seumur hidup sy, sy nmpk budak naik basikal lajak dari papar p keningau.. Jm 6 pagi.. Sampai bukit putung jm4 ptng.. Sy bantu mna yg mampu sja.. Kental kw boy.. Sendri lagi.. Dia ckp mau p kg mampikit laut keningau.. Nasip lah mc ada kwn d batu 8.. Kc naik d truck.. #dia ckp mau p jumpa bapa dia Lagi: https://www.originalsabahan.com/2019/06/16/berbasikal-dari-papar-ke-keningau-seorang-diri/

Posted by 20sen on Ahad, 30 Jun 2019

Sumber / Kredit Fb Shahrezan Ezan. ???

You may also like...

Leave a Reply